نقد و بررسی بازی EA FC 25

15
بررسی FC 25

EA Sports FC که به عنوان جانشین فیفا شناخته می‌شود، همچنان سردمدار بازی‌های فوتبالی است. اما آیا واقعاً ارزش قیمت گذاری ۷۰ دلاری را دارد؟ به صورت کلی در این نسخه، الکترونیک آرتز تلاش کرده تا در بازی FC 25 به جای ریسک بزرگ، تمرکز خود را روی رفع مشکلات نسخه‌های پیشین بگذارد و به همان فرمول موفق، وفادار مانده است. اگر در مورد خرید این بازی شک دارید، با ما همراه باشید تا با نقد و بررسی EA FC 25 ،در مورد ویژگی‌های آن صحبت کنیم.

نقد و بررسی گیم پلی EA FC 25

بررسی گیم پلی بازی اف سی 25 نشان می دهد که مهم‌ترین تغییر در گیم پلی بازی، سیستم پاس کاری بازیکنان است. این سیستم حالا به دقت و توجه بسیار زیادی نیاز دارد و در صورتی که بازیکن شما تعادل خوبی نداشته باشد یا در موقعیت بدنی نامناسبی قرار گیرد، پاس دادن شما کیفیت لازم را نخواهد داشت.

در حالی که کلیات گیم پلی شباهت زیادی به نسخه قبلی دارد، برخی تغییرات کوچک اما قابل توجه در بازی وجود دارند. به عنوان مثال، عملکرد دروازه بان ها بهبود یافته و دیگر از گل‌های تصادفی کمتر خبری هست.

بررسی بازی اف سی 25
تمرکز بازی EA FC 25 به شکل قابل توجهی بر روی تاکتیک‌های فوتبال است و شما می‌توانید پیش از بازی و در حین بازی، دستورات تاکتیکی به تیم خود بدهید.

در بازی EA FC 25 یک حالت جدید به نام Rush Mode به بازی اضافه شده که جایگزین Volta شده است. این مود، رقابتی 5 در مقابل 5 را روی یک زمین کوچک‌تر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید کنترل تمام تیم یا تنها یک بازیکن را به عهده بگیرید.

همچنین شاهد تغییراتی در بخش تنظیمات تاکتیکی بازی هستیم. سیستم Playstyles که از نسخه قبلی معرفی شد، حالا با فناوری FC IQ ترکیب شده و برای هر بازیکن نقش‌های منحصر به فردی را تعریف می‌کند. این امر به گیمر حس یک مربی واقعی را می‌دهد. همچنین، ویژگی Smart Tactics نیز با ارائهٔ راهنمایی‌های هوش مصنوعی در لحظات حیاتی، به بهبود استراتژی‌ها کمک می‌کند.

در بخش Career Mode این نسخه نیز، گیمرها می‌توانند اهداف هیئت مدیره و برنامه‌های تمرینی را بهتر از قبل مدیریت کنند. همچنین، مدیریت تیم‌های بانوان نیز به بازی اضافه شده است. در بخش Clubs نیز با اضافه شدن قابلیت جدید Clubhouse که به بازیکنان امکان تعامل و ارتباط بیشتری را می دهد، گیم پلی سریع بازی همچنان حفظ شده است،

نقد و بررسی گرافیک بازی EA FC 25

به منظور نقد و بررسی گرافیک EA FC 25 باید به این نکته اشاره کرد که الکترونیک آرتز نشان داده که سری بازی‌های EA FC تنها مجموعه‌ای است که توانسته تفاوت‌های گرافیکی بین دو نسل کنسول‌ها را به وضوح به نمایش بگذارد. EA FC 25 اما این تجربه گرافیکی را به اوج می‌رساند.

نقد و بررسی بازی EA FC 25
بازی EA FC 25 گرافیک قابل توجهی را در اختیار شما قرار می‌دهد و فوق العاده بازی واقع گرایانه و پرجزئیاتی است.

گرافیک بازی به شکلی شگفت انگیز واقع گرایانه و پر جزئیات است. لباس‌های بازیکنان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به نظر می‌رسد هر کدام دارای فیزیک و انیمیشن مستقل هستند و در شرایط مختلف جوی به شکلی متفاوت واکنش نشان می‌دهند.

همچنین برای اولین بار در این سری فناوری Ray Tracing به بازی اضافه شده که از همان لحظه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند. محیط بازی نیز به طرز چشمگیری بهبود یافته است. تماشاگران با تنوع بیشتر و انیمیشن‌های دقیق‌تری طراحی شده‌اند و سایه‌های آن‌ها نیز به شکلی ملموس بهبود یافته است.

از ویژگی‌های جدید دیگر می‌توان به امکان طراحی شادی‌های دسته جمعی اشاره کرد. همچنین بازی با دو حالت گرافیکی متفاوت ارائه می‌شود و خوشبختانه هر دو حالت قادر به ثبت فریم ریت 60 فریم بر ثانیه هستند.

موضوع دیگر این است که ظاهر بازیکنان گرافیک بهتر و پر جزئیات تری نسبت به نسخه‌های قبلی پیدا کرده است. همچنین انیمیشن‌ها و دریبل‌های جدید مانند چرخش‌های 180 درجه به بازی اضافه شده‌اند که به واقع گرایی آن کمک می‌کنند.

نقد و بررسی صداگذاری اف سی 25

بررسی صداگذاری در بازی EA Sports FC 25 نشان می دهد که این آیتم به طور کلی کیفیت بالایی دارد. کیفیت گزارشگران در بازی به خوبی طراحی شده و آن‌ها به موقع به اتفاقات داخل بازی واکنش نشان می‌دهند که این موضوع به واقع گرایی و هیجان بازی کمک می‌کند.

بررسی بازی ای ای اف سی 25
صداگذاری در بازی EA Sports FC 25 فوق العاده جذاب و واقع گرایانه است و حس و حال یک فوتبال واقعی را به شما می‌دهد.

با این حال، بخش صداگذاری برخی ایرادات جزئی دارد. به عنوان مثال، گاهی اوقات صدای گزارشگران یا دیگر افکت‌های صوتی می‌تواند تکراری و کمی خسته کننده شود، به خصوص برای کسانی که مدت زمان طولانی بازی می‌کنند. از نظر صداهای محیطی، افکت‌های صوتی مربوط به تماشاگران و صدای توپ به خوبی پیاده سازی شده‌اند و باعث افزایش حس حضور در یک مسابقه واقعی فوتبال می‌شوند.

جمع بندی پروچس

EA FC 25 بدون شک یکی از برترین و به روزترین بازی‌های ورزشی سال است و ارزش تجربه و خرید را دارد. البته به دلیل استفاده از فرمول تکراری، تمام ویژگی‌های جدید بازی، هرچند مفید و کارآمد هستند، ولی در نهایت احساس آشنایی بیش از حدی به ما می‌دهند.

در واقع عدم وجود رقیب قوی در بازار بازی‌های فوتبالی، باعث شده که EA در بهبودهای بنیادین خود کم کاری کند. البته می‌توان انتظار داشت که با ورود FIFA 2K به میدان رقابت، EA تغییرات بیشتری در این سری ایجاد کند.

بازی EA FC 25 را بخرید چون:

EA Sports FC 25 در حال حاضر بهترین بازی ورزشی است که می‌توانید تجربه کنید. همچنین اگر علاقه مند هستید تا یک نسخه جدید از این سری را تجربه کنید که در بخش تاکتیکی پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده باشد، با اضافه شدن FC IQ، EA Sports FC 25 کنترل دقیقی بر روی تاکتیک‌ها، هم قبل از بازی و هم در حین بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بازی EA FC 25 را نخرید چون:

اگر نسخه EA FC 24 را بازی کرده اید و به دنبال تجربه‌ای کاملاً متفاوت هستید، EA FC 25 ویژگی خاصی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. با وجود ارتقاهای تاکتیکی، EA Sports FC 25 هنوز کم و بیش همان تجربه قدیمی بازی‌های فوتبال شرکت الکترونیک آرتز را ارایه می دهد. در نتیجه اگر به دنبال تجربه ای کاملا متفاوت هستید، این بازی گزینه مناسبی برای شما نیست.

نقاط قوت بازی EA FC 25:

  • بخش Rush Modeجذابیت خود را دارد
  • فناوری FC IQ باعث خاص‌تر شدن بخش تاکتیکی بازی شده است
  • تغییرات مثبت در Carrer Mode بعد از سال‌ها
  • تغییرات گرافیکی جذاب و چشم نواز

نقاط ضعف بازی EA FC 25:

  • عدم تفاوت چشمگیر گیم پلی با نسخه‌های قبلی
  • اهمیت بخش تاکتیکی ممکن است برای گیمرهای جدید بیش از حد پیچیده باشد

امتیاز پروچس به بازی اف سی 25: 7 از 10

0 0 رای ها
چقدر این پست مفید بود؟ بیشترین امتیاز=سمت چپ
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها