انتقاد تند بنیان‌گذار آرکین از Game Pass: «مدلی ناپایدار که صنعت را تهدید می‌کند»

7
انتقاد کولانتونیو از Game Pass

رافائل کولانتونیو، بنیان‌گذار استودیو Arkane (خالق عناوینی چون Dishonored و Prey)، به‌شدت از مدل سرویس اشتراکی Xbox Game Pass انتقاد کرده و آن‌را “مدلی ناپایدار و آسیب‌زننده به صنعت بازی” می‌داند. او در واکنش به اخراج حدود 9000 کارمند از بخش Xbox Game Studios نوشت: «چرا کسی به این موضوع اشاره نمی‌کند؟ آهان، Game Pass.

کولانتونیو ادامه داد: «Game Pass بیش از ده سال است که با پول بی‌پایان مایکروسافت یارانه داده شده، اما در نهایت باید با واقعیت روبه‌رو شد. این سرویس نمی‌تواند هم‌زمان با دیگر مدل‌های تجاری ادامه دهد؛ یا همه را نابود می‌کند یا خودش متوقف می‌شود» . وی پیشنهاد کرد این سرویس باید محدود به آرشیو بازی‌های قدیمی باشد تا آسیب کمتری به فروش بازی‌های AAA و توسعه‌دهندگان وارد شود .

این انتقادها بعد از بسته شدن استودیوهایی مانند Arkane Austin، Tango Gameworks و The Initiative و لغو پروژه‌هایی مثل Perfect Dark شدت گرفته‌اند.

در حالی که معاون اجرایی Xbox، فیل اسپنسر، از سوددهی Game Pass سخن گفته، برخی توسعه‌دهندگان معتقدند برای استودیوهای مستقل یا پروژه‌های نوآورانه این مدل نامناسب است.

0 0 رای ها
چقدر این پست مفید بود؟؟؟؟ کمترین ----> بیشترین

مهدی هرمزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مهدی هرمزی

بیش از ۱۱ ساله که بصورت تخصصی توی حوزه نقد، معرفی و تحلیل بازی‌ها فعالیت می‌کنم. بیشتر تمرکزم روی بازی‌های PC، کنسول‌های نسل جدید و بردگیمه. اینجا می‌نویسم تا تجربه‌هامو با بقیه گیمرها به اشتراک بذارم و به کسایی که دنبال بازی‌های ارزشمند می‌گردند کمک کنم راحت‌تر انتخاب کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها