آموزش کامل سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا

66
ال کلاسیکو مافیا

سناریو ال کلاسیکو مافیا یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین سناریوهای بازی مافیا است که با ترکیب شخصیت‌ها و داستان‌های دنیای واقعی و ویژگی‌های استراتژیک، تجربه‌ای هیجان انگیز را برای بازیکنان فراهم می‌کند. این سناریو با الهام از شخصیت‌های واقعی و ترکیب توانایی‌های متنوع، یک نبرد حماسی بین دو جبهه سفید (شهروندان) و سیاه (مافیا) را به تصویر می‌کشد.

در این مطلب از وب سایت پروچس قصد داریم تا شما را با قوانین، روند بازی و نقش‌های ویژه این سناریو آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا به آموزش کامل سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا که رئالیتی شو آن در پلتفرم نماوا نمایش داده می‌شود، بپردازیم.

قوانین سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا

سناریو ال کلاسیکو شباهت‌هایی به مافیا کلاسیک دارد، اما با مکانیک‌های جدید و نقش‌های خاص، پیچیدگی و جذابیت بیشتری به بازی اضافه می‌کند.

بازی به دو تیم مافیا (سیاه) و شهروندان (سفید) تقسیم می‌شود. یک نقش مستقل نیز در بازی وجود دارد. هر شب تیم مافیا به یک نفر را شلیک می‌کند و برخی نقش‌ها توانایی تأثیرگذاری بر روند بازی را دارند.

در طول روز، بازیکنان با بحث و استدلال سعی می‌کنند افراد مظنون را شناسایی کنند و با رأی گیری، یکی از بازیکنان را از بازی خارج کنند. نقش‌های خاص دارای توانایی‌های ویژه‌ای هستند که می‌توانند روند بازی را تغییر دهند. همچنین کارت‌های خروج، قابلیت‌هایی را پس از حذف شدن بازیکنان در اختیارشان قرار می‌دهند.

پیشنهادات مرتبط:

روند بازی ال کلاسیکو مافیا به روایت تسلا

اگر بخواهیم شما را با روند بازی الکلاسیکو به روایت تسلا آشنا کنیم، باید گفت که این بازی در دو فاز روز و شب برگزار می‌شود. در فاز شب بازی، مافیا به رهبری پابلو اسکوبار، یکی از شهروندان را برای حذف انتخاب می‌کند. نقش‌های شهروندی مانند دکتر بریجیت یا ژنرال بناپارت بیدار شده و توانایی‌های خود را اجرا می‌کنند. همچنین نقش‌های مستقل مانند چرچیل نیز از توانایی خود استفاده می‌کند.

از سوی دیگر در فاز روز بازی، بازیکنان با تحلیل وقایع شب گذشته، مظنون‌ها را مشخص می‌کنند. بحث و استدلال انجام شده و سپس رأی گیری برای خروج یکی از بازیکنان صورت می‌گیرد. بازیکنی که بیشترین رأی را بیاورد، از بازی حذف می‌شود و کارت خروج دریافت خواهد کرد که به او اجازه یک تأثیر خاص در بازی را می‌دهد.

سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا

نقش‌های سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا

برخلاف رئالیتی شوهای جدید که در تلاش هستند تا با پیچیده کردن روند و ساختار بازی، یک سناریو متفاوت را ارائه دهند، سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا در تلاش است تا تنوع را به واسطه نقش‌های مختلف در بازی خود به وجود بیاورد و بقیه موارد مثل سناریوهای کلاسیک مافیا پیش می‌رود. در ادامه شما را با نقش‌های سناریو الکلاسیکو مافیا به روایت تسلا آشنا می‌کنیم:

پابلو اسکوبار (تیم مافیا)

در سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا، پابلو اسکوبار رهبر تیم مافیا است که علاوه بر شلیک شبانه، می‌تواند هویت یک بازیکن را حدس بزند و او را سلاخی کند. همچنین این شخصیت تا انتهای بازی نامیرا است مگر اینکه بازیکنی نقش او را درست حدس بزند.

خوآن ولاسکوئز (تیم مافیا)

خوآن ولاسکوئز یکی دیگر از اعضای تیم مافیا است که می‌تواند هر شب توانایی یک شهروند را از کار بیندازد اما دو شب پشت هم نمی‌تواند روی یک نفر اعمال کند.

گریسلدا بلانکو (تیم مافیا)

گریسلدا بلانکو جز تیم مافیا است و اگر یکی از اعضای مافیا حذف شود، او می‌تواند یک شهروند ساده یا چاپلین را به تیم مافیا اضافه کند. اگر قبل از این کار حذف شود، پابلو می‌تواند یک شلیک و یک سلاخی در یک شب انجام می‌دهد.

چرچیل (نقش مستقل)

چرچیل نقش مستقل ال کلاسیکو مافیا است که برای خودش بازی می‌کند. او از شب دوم، هر شب پیش بینی می‌کند که چه کسی روز بعد حذف می‌شود. اگر درست حدس بزند، نامیرا می‌شود.

همچنین چرچیل می‌تواند هویت یک نفر را حدس بزند و سلاخی کند یا در رأی گیری تلاش کند او را حذف کند. همچنین در شب اول چرچیل یک جلیقه به تن دارد که توسط تیم مافیا کشته نشود. شرط برد او بستگی به ترکیب نهایی بازی در کی آس دارد.

دکتر بریجیت (تیم شهروند)

دکتر بریجیت به عنوان یکی از اعضای مهم تیم شهروند، هر شب می‌تواند یک نفر را از شلیک نجات می‌دهد. همچنین دکتر بریجیت می‌تواند خودش را دو بار در طول بازی نجات دهد، اما نمی‌تواند دو شب پشت سر هم این کار را انجام دهد. البته اگر شب اول یک بازیکن دیگر را نجات دهد و شب دوم خودش را نجات می‌دهد، می‌تواند شب سوم نیز خودش را انتخاب کند.

مورنو (تیم شهروند)

مورنو یک تفنگ جنگی و یک تفنگ مشقی دارد که می‌تواند هر شب بین دو نفر پخش کند. همچنین فقط می‌تواند تفنگ مشقی را پیش خودش نگه دارد. از سوی دیگر اگر کسی که تفنگ جنگی دارد حذف شود، تفنگ به مورنو برمی گردد. از طرف دیگر اگر دارنده تفنگ جنگی از تفنگ خود استفاده نکند، دیگر تفنگی به مورنو برنمی گردد.

کسی که با تیر جنگی از بازی خارج شود، ساید او توسط گرداننده اعلام می‌شود.

ژنرال بناپارت (تیم شهروند)

یکی از نقش‌های خاص سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا، ژنرال بناپارت است. او هر شب کدی می‌گذارد و یک بازیکن را انتخاب می‌کند. آن بازیکن در شب بیدار شده و کد را از گرداننده دریافت می‌کند و همچنین به فرد گفته می‌شود که ژنرال کیست. اگر هر دو بازیکن فردا در بازی بودند، ژنرال مطمئن می‌شود که کد را به تیم شهروند داده است. سپس در طول روز باید ژنرال به شهروندی که انتخاب کرده به نحوی از طریق کد خود بفهماند که فردا شب قصد انتخاب چه کسی را دارد.

مثلا اگر کد یک را بگذارد، می‌تواند با اولین تارگت خود به شهروندتان بفهماند که قصد انتخاب چه کسی را در شب بعد دارد. از سوی دیگر اما اگر ژنرال، مافیا یا چرچیل را بیدار کند، از بازی حذف می‌شود و بازیکنی که کد را دریافت کرده، متوجه این موضوع می‌شود.

افسر مارتینز (تیم شهروند)

افسر مارتینز یکی دیگر از اعضا تیم شهروند است که یک بار می‌تواند به یک نفر شلیک کند. اگر به مافیا شلیک کند، او را از بازی حذف می‌کند اما اگر به شهروند شلیک کند، خودش از بازی حذف می‌شود. البته با شلیک به چرچیل و اسکوبار هیچ کسی از بازی خارج نمی‌شود. همچنین افسر مارتینز یک بار توانایی سلاخی کردن دارد، حتی اگر توانایی شلیکش گرفته شود و همچنین با سلاخی کردن شهروند از بازی خارج نمی‌شود.

چاپلین (تیم شهروند)

چاپلین نقشی است که در مقابل بلانکو عمل می‌کند. او در شب اول بیدار شده و یک شهروند ساده را انتخاب می‌کند تا از خرید توسط مافیا در امان باشد.

شهروند ساده (تیم شهروند)

شهروند ساده توانایی خاصی ندارد، اما یکی از اعضای تیم شهروندان محسوب می‌شود.

کارت‌های خروج سناریو ال کلاسیکو مافیا

پس از رأی گیری و حذف یک بازیکن، او می‌تواند یکی از کارت‌های زیر را دریافت و از توانایی آن استفاده کند. کارت‌های خروج سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا به شرح زیر است:

  • حدس نقش: اگر نقش یک بازیکن دیگر را درست حدس بزند، جای او را در بازی می‌گیرد.
  • سرگیجه: بازیکنی که این کارت را دریافت کند، برای 24 ساعت نه در شب بیدار می‌شود، نه می‌تواند در روز صحبت کند یا رأی دهد.
  • دال: فردی که این کارت را دریافت کند، برای 24 ساعت نه در شب کشته می‌شود، نه در روز حذف می‌شود.
  • مانی سا: توانایی‌های فردی که این کارت را دریافت کند، در یک شب دو برابر می‌شود.
  • آینه: هویت و توانایی‌های فردی که این کارت را دریافت کند، با شخص دیگری که انتخاب کند جا به جا می‌شود.

شرایط پیروزی سناریو الکلاسیکو به روایت تسلا

شرایط پیروزی در ال کلاسیکو مافیا به روایت تسلا به صورت زیر است:

  1. پیروزی تیم مافیا: تیم مافیا زمانی برنده می‌شود که تعداد اعضای آن‌ها با شهروندان برابر شود.
  2. پیروزی تیم شهروند: تیم شهروندان زمانی برنده می‌شود که تمامی اعضای تیم مافیا حذف شوند.
  3. پیروزی چرچیل: چرچیل زمانی برنده می‌شود که به کی آس برسد و در این شرایط اگر دو نفر دیگر شهر باشند، باید یکی را قانع کند که به او دست بدهد. اگر دو نفر دیگر مافیا باشند، بازنده بازی است و اگر یک شهر و یک مافیا بماند، چرچیل برنده می‌شود.

کلامِ پروچس

در این مطلب از وب سایت پروچس شما را با سناریو ال کلاسیکو مافیا آشنا کردیم که با ترکیب شخصیت‌های تاریخی، قوانین خاص و نقش‌های متنوع، یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های مافیا را ارائه می‌دهد. این سناریو، بازیکنان را به چالش می‌کشد تا با تحلیل، استدلال و استراتژی‌های هوشمندانه تیم خود را به پیروزی برسانند.

0 0 رای ها
چقدر این پست مفید بود؟ بیشترین امتیاز=سمت چپ
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیرا
سمیرا

این سناریو باحال تر از بقیه سناریوهای ایرانه