آموزش کامل سناریو شرلوک هلمز مافیا

883
شرلوک هولمز مافیا

یکی از محبوب‌ترین رئالیتی شوهای ایرانی، شب‌های مافیا به روایت سعید ابوطالب است که از فصل دوم با نام پدرخوانده منتشر شد. به تازگی فصل سوم این رئالیتی شو با نام بازی پدرخوانده 3 و با سناریویی به نام شرلوک هلمز مافیا منتشر شده است. مثل فصل‌های قبل، راوی این فصل نیز کامبیز دیرباز است و شاهد حضور سلبریتی‌های مختلفی در این برنامه هستیم.

سناریوی شرلوک هلمز که در فصل سوم پدرخوانده بازی می‌شود، یکی از محبوب‌ترین سناریوهای بازی مافیا است که به دلیل پیچیدگی و هیجان بالای خود شناخته می‌شود.

این سناریو شامل نقش‌های متنوع و جذابی است که بازی را چالش برانگیزتر می‌کند و به استدلال و استنتاج دقیق بازیکنان نیاز دارد. در این مطلب از وب سایت پروچس با ما همراه باشید تا به آموزش کامل سناریو شرلوک هلمز بازی مافیا پرداخته و در مورد روند این بازی صحبت کنیم.

نقش‌های سناریوی شرلوک هلمز مافیا و ترتیب بیدار شدن نقش‌ها

در بازی مافیای شرلوک هلمز شاهد نقش‌های مختلفی هستم که تربیت بیدار شدن آن‌ها در شب به شرح زیر است:

  1. شرلوک هلمز
  2. اعضای تیم مافیا
  3. دکتر واتسون
  4. لئون
  5. همشهری کین
  6. کنستانتین
  7. شهروند ساده (در شب بیدار نمی‌شود)

قوانین سناریو شرلوک هلمز بازی مافیا

سناریوی شرلوک هلمز بازی مافیا به نحوی است که در آن بازیکن‌ها به سه دسته شهروند، تیم مافیا و تک نقش مستقل که شرلوک هلمز است تقسیم می‌شوند.

سناریوی شرلوک هلمز بازی مافیا

هدف این سناریو مثل تمامی سناریوهای بازی مافیا این است که شهروندان شهر را در دست گرفته و آن را از مافیا پاکسازی کنند. همچنین پیروزی تیم مافیا زمانی رخ می‌دهد که تعداد شهروندان و مافیا برابر شود.

سناریو شرلوک هلمز مافیا در دو فاز شب و روز انجام می‌شود. به منظور صحبت در مورد روند روز و شب در این سناریو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روز اول (روز معارفه): روز اول بازی در این سناریو، روز معارفه است که هر بازیکن نقش خود را می‌داند اما اعضا تیم مافیا، هم تیمی‌های خود را نمی‌شناسند. در این روز هر بازیکن 30 ثانیه فرصت دارد تا صحبت کرده و خود را به سایر بازیکنان معرفی کند. در روز معارفه امکان چالش گرفتن و صحبت کردن در خارج از نوبت وجود ندارد.
  • شب اول (شب معارفه): پس از اتمام روز معارفه وارد فاز شب می‌شوید. شب اول برای معارفه است و راوی تیم مافیا را بیدار می‌کند تا اعضا مافیا یکدیگر را بشناسند.

پس از اتمام شب اول، بازی آغاز می‌شود. بازیکنان به نوبت و حداکثر 40 ثانیه برای گفتگو وقت دارند و هر بازیکن برای صحبت کردن خارج از نوبت، می‌تواند چالش بگیرد. در روز، نقش‌های شهروندی تلاش می‌کنند تا با صحبت کردن، اتهام زنی٬ به چالش کشیدن و… اعضای مافیا را کشف کرده و با اکثریت ارا آن‌ها را از شهر خارج کنند.

در زمان صحبت، افراد می‌توانند به دیگران اتهام مافیا بودن زده یا به آن‌ها شهروند بگویند اما هیچ کس این حق را ندارد که در مورد نقش و توانایی‌های خود به طور مستقیم یا غیرمستقیم صحبت کند. هر روز بعد از گفتگو شاهد رای گیری هستیم و بازیکنانی که بیشتر از 50 درصد آرا را به دست بیاورند به دفاع می‌روند.

افرادی که در دفاع هستند، یک دور دیگر رای گیری می‌شوند و کسی که بیشترین رای را بیاورد، از بازی خارج می‌شود. اگر در دفاع تنها یک نفر باشد، با حد نصاب 50 درصد از بازی خارج می‌شود اما اگر دو نفر یا بیشتر به دفاع بیایند، هر بازیکنی که تعداد بیشتری رای بیاورد، از بازی خارج خواهد شد.

در این شرایط اگر همه افراد صفر رای بیاورند، در بازی باقی می‌مانند. اگر تعداد آرای دور دوم دو نفر یکسان باشد، قرعه مرگ انجام می‌شود. در این قرعه کشی یک کارت قرمز و یک کارت سبز وجود دارد و دو بازیکن باید بدون اطلاع از رنگ کارت‌ها یکی را انتخاب کنند.

بازیکنی که کارت قرمز را انتخاب کرده باشد، از بازی خارج می‌شود. سپس شب دوم بازی آغاز می‌شود. اعضا تیم مافیا باید در شب از بین قابلیت‌های ساول و پدرخوانده یکی را انتخاب کرده یعنی باید یکی از کارهای زیر را انجام دهند:

  1. شلیک تیر
  2. استفاده از حس شش
  3. استفاده از قابلیت ساول گودمن

تیم مافیا نمی‌توانند همه این قابلیت‌ها را در یک شب به صورت یکجا استفاده کنند. در ادامه بازیکنان نقش دار به ترتیب باید بیدار شوند و از توانایی خود استفاده کنند. سپس دوباره وارد فاز روز می‌شویم و این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که شرایط اتمام بازی رخ دهد که در ادامه در مورد این شرایط صحبت می‌کنیم.

معرفی نقش‌های سناریو شرلوک هلمز مافیا و توانایی آن‌ها

اگر بخواهیم شما را با نقش‌های سناریو شرلوک هلمز و توانایی آن‌ها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پدرخوانده (تیم مافیا)

پدرخوانده رئیس تیم مافیا است و در شب، کشته شب با انتخاب او مشخص می‌شود. پدرخوانده یک بار از شلیک لئون مصون است و یک جلیقه دارد. اگر پدرخوانده از بازی خارج شود، سایر اعضای تیم مافیا به جای او شلیک خواهند کرد.

پدرخوانده دارای توانایی ای به نام حس ششم است و می‌تواند در شب تصمیم بگیرد که به جای شلیک کردن از توانایی حس ششم استفاده کند. این توانایی به نحوی است که پدرخوانده باید نقش یک بازیکن را درست حدس بزند.

بازی پدرخوانده 3

اگر نقش را درست حدس زده باشد، آن بازیکن سلاخی شده و به هیچ عنوان امکان زنده ماندن نخواهد داشت. همچنین توانایی شب او نیز اعمال نمی‌شود. بازیکن سلاخی شده پس از خارج شدن از بازی، حتی توسط کنستانتین نیز قابل برگرداندن به بازی نیست.

استعلام پدرخوانده برای همشهری کین، استعلام پدرخوانده مافیایی و مثبت خواهد بود.

ساول گودمن (تیم مافیا)

ساول گودمن یکی از اعضای تیم مافیاست. در صورتی که یکی از اعضای تیم مافیا از بازی خارج شود، ساول می‌تواند جای شلیک در شب، اقدام به خریداری کند. روند خریداری به این شکل است که ساول گودمن یک بار قادر است تا یکی از شهروندان ساده را تبدیل به مافیای ساده کند.

اگر ساول گودمن شهروند ساده را به درستی انتخاب کند، آن فرد با اشاره راوی متوجه تغییر نقشش شده و با سایر اعضای تیم مافیا بیدار می‌شود. اگر ساول گودمن شهروند نقش دار یا شرلوک را انتخاب کند، تغییر نقش رخ نمی‌دهد، توانمندی ساول و شلیک آن شب مافیا نیز از بین خواهد رفت.

ماتادور (تیم مافیا)

ماتادور یکی دیگر از اعضای تیم مافیا است که هر شب می‌تواند توانایی شب هر بازیکنی را که به راوی نشان دهد از او بگیرد و آن فرد اگر در شب بیدار شود، برای اجرای توانایی خود با اشاره ضربدر راوی(بلاک) رو به رو خواهد شد. البته در شب بعد بازیکن امکان استفاده از توانایی خود را دارد. ماتادور دو شب متوالی نمی‌تواند توانایی یک بازیکن را غیر فعال کند.

دکتر واتسون (تیم شهروند)

دکتر واتسون هر شب می‌تواند یکی از بازیکنان را انتخاب کرده و جان او را نجات دهد. دکتر واتسون جان خودش را یک بار می‌تواند در تمام طول بازی نجات دهد اما برای نجات دادن دیگران محدودیتی برای او وجود نخواهد داشت.

لئون (تیم شهروند)

لئون شهروندی است که در شب امکان دو بار تیراندازی دارد. هر شبی که لئون بخواهد قادر خواهد بود تا به یکی از بازیکنان شلیک کند. اگر به اشتباه به شهروندان تیراندازی کند، خود لئون از بازی خارج می‌شود. لئون یک جلیقه دارد که باعث می‌شود تا یک بار از تیر تیم مافیا در امان بماند.

همشهری کین (تیم شهروند)

همشهری کین شهروندی است که می‌تواند در یکی از شب‌ها، به انتخاب خودش یکی از بازیکنان را به راوی اعلام کند. اگر آن بازیکن مافیا باشد، در صبح روز بعد راوی نقش آن بازیکن را به عنوان ساید مافیا اعلام می‌کند و همشهری کین نیز در شب بعدی کشته خواهد شد.

اگر بازیکن انتخاب شده توسط همشهری کین از تیم مافیا نباشد، راوی چیزی اعلام نمی‌کند و همشهری کین نیز در بازی می‌ماند ولی استعلام او از بین خواهد رفت. استعلام پدرخوانده نیز برای همشهری کین مثبت و مافیایی خواهد بود.

کنستانتین (تیم شهروند)

کنستانتین شهروندی است که یک بار در بازی به انتخاب خود می‌تواند یکی از بازیکن‌های خارج شده از بازی را دوباره به بازی برگرداند. البته کنستانتین نمی‌تواند نقش‌های افشا شده را به بازی برگرداند.

شهروند ساده (تیم شهروند)

شهروند ساده توانایی ای در شب ندارد و باید با کمک به هم تیمی‌های خود، مافیا را به درستی پیدا کرده و با رای دادن تیم مافیا را از بازی خارج کند.

شرلوک هلمز (نقش مستقل)

شرلوک هلمز نقش مستقل بازی در این سناریو است. شرلوک در دو شب اول بازی نامیرا است و سپس می‌تواند با هر یک از نقش‌های شهروند، مافیا یا مستقل بازی را ادامه دهد. شرلوک هر شب در ابتدا پیش از تیم مافیا بیدار شده و نقش یکی از بازیکنان را مثل توانایی حس ششم پدرخوانده حدس می‌زند.

در صورتی که شرلوک به درستی نقش را حدس بزند، همان لحظه نقش شرلوک و آن شخص با یکدیگر تعویض خواهد شد و شرلوک با نقش جدید به بازی خود ادامه خواهد داد. همچنین آن بازیکن سلاخی خواهد شد.

لازم به ذکر است که شرلوک در روز با رای از بازی خارج خواهد شد.

شرایط پایان بازی سناریو پدرخوانده شرلوک هلمز

بازی سناریو پدرخوانده شرلوک هلمز در چند حالت به پایان می‌رسد. که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم:

پیروزی تیم شهروند

در صورتی تیم شهروند پیروز می‌شود که تمامی اعضای تیم مافیا از بازی خارج شوند.

پیروزی تیم مافیا

تیم مافیا در صورتی پیروز خواهد شد که تعداد آن‌ها با تعداد تیم شهروند مساوی یا بیشتر شود.

پیروزی شرلوک هلمز

شرلوک هلمز در صورتی که با نقش مستقل بخواهد برنده شود، باید تا سه نفر آخر یا کی آس برسد و به عنوان شهروند از سوی بازیکن دیگر انتخاب شود.

شرایط پیروزی در وضعیت کی آس

زمانی که تنها سه بازیکن در بازی باقی بمانند، وارد روش کی آس یا آشوب می‌شویم. شرایط اتمام بازی مافیا سناریو شرلوک هلمز در روز کی آس به شرح زیر است:

  • در کی آس اگر شهروند به مافیا دست بده، تیم مافیا برنده است.
  • در کی آس اگر شهروند با شرلوک هلمز دست بدهد، شهر برنده می‌شود.
  • در کی آس اگر شرلوک هلمز با مافیا دست بدهد، شرلوک برنده خواهد شد.

کارت‌های حرکت آخر بازی سناریو شرلوک هلمز مافیا

در سناریو شرلوک هلمز مافیا شاهد کارت‌هایی به نام حرکت آخر هستیم که وقتی بازیکنی با رای گیری از بازی خارج می‌شود، یکی از این کارت‌ها را به صورت تصادفی برداشته و باید به دستور آن عمل کند. به منظور معرفی کارت‌های حرکت آخر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سکوت بره‌ها

اگر بازیکن اخراجی کارت سکوت بره‌ها را بکشد، دو نفر را انتخاب کرده و آن‌ها به مدت یک روز ساکت خواهند بود و حق صحبت ندارند. این افراد حتی در دفاع نیز امکان صحبت کردن نخواهند داشت. اگر تعداد بازیکنان به نصف رسیده باشد، در سکوت بره‌ها یک نفر انتخاب خواهد شد.

افشای هویت

با انتخاب کارت افشای هویت، راوی بازی بدون نیاز به استعلام، نقش دقیق بازیکن خارج شده را فاش کرده و بازیکن، دیگر امکان بازگشت به بازی توسط کنستانتین را نخواهد داشت.

ذهن زیبا

اگر بازیکن اخراجی کارت ذهن زیبا را بکشد، می‌تواند با حدس زدن شرلوک هلمز از بین بازیکنان داخل بازی، به بازی برگشته و شرلوک هلمز به جای او از بازی خارج خواهد شد.

دستبند

بازیکنی که کارت دستبند را بر می‌دارد، با انتخاب یک بازیکن، توانایی او را برای یک شب غیر فعال می‌کند.

تغییر چهره

با آمدن کارت تغییر چهره، بازیکن قبل از خروج از بازی کارت نقش خود را با یکی از بازیکنان تعویض می‌کند.

حرف آخر

در این مطلب از وب سایت پروچس به آموزش سناریو شرلوک هلمز در بازی شب‌های مافیا پرداختیم و تلاش کردیم تا شما را با روند این بازی، نقش‌ها، شرایط اتمام بازی، شرایط کی آس، کارت‌های حرکت آخر و… آشنا کنیم. با توجه به موارد بیان شده در این مطلب، می‌توانید با آگاهی کامل نسبت به نقش‌ها، این سناریو جذاب از بازی مافیا را تجربه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها