آموزش کامل سناریو دن کاپو مافیا

86
سناریو مافیا دن

رئالیتی شو “دن” یکی از جدیدترین رئالیتی شوهای شبکه نمایش خانگی است که در آن یک سناریوی جدید برای بازی مافیا طراحی شده است. این رئالیتی شو که اسپانسر آن شرکت کاپو است، با نام دُن کاپو نیز شناخته می‌شود. نحوه انجام سناریو مافیا دن در این مطلب به طور کامل آموزش داده می شود. برای آموزش کامل سناریو دن کاپو مافیا با پروچس همراه باشید.

قوانین سناریو دن کاپو مافیا

سناریوی دن مافیا به گونه‌ای طراحی شده که بازیکنان به دو دسته شهروندان و تیم مافیا تقسیم می‌شوند. هدف شهروندان این است که شهر را از مافیا پاکسازی کنند. تیم مافیا نیز زمانی پیروز می‌شود که تعداد اعضای مافیا برابر با تعداد شهروندان شود. بازی در دو فاز شب و روز جریان دارد.

روند شب و روز در این سناریو به شرح زیر است:

روز اول (روز معارفه):

در ابتدای بازی، روز اول به عنوان روز معارفه شناخته می‌شود. هر بازیکن نقش خود را می‌داند، اما اعضای تیم مافیا هنوز یکدیگر را نمی‌شناسند. در این روز، بازیکنان این فرصت را دارند تا خود را به سایرین معرفی کنند. در این مرحله، صحبت کردن خارج از نوبت یا چالش گرفتن امکان پذیر نیست.

شب اول (شب معارفه):

پس از پایان روز معارفه، فاز شب آغاز می‌شود. در این شب، تیم مافیا بیدار می‌شوند تا اعضای آن یکدیگر را شناسایی کنند. همچنین وارث بیدار شده و یک نفر را انتخاب می‌کند.(در ادامه در مورد نقش وارث صحبت می کنیم)

روز دوم:

پس از اتمام شب اول، بازی به طور رسمی شروع می‌شود. در روز دوم، بازیکنان با یکدیگر فرصت گفتگو دارند. می‌توانند اتهام بزنند، دیگر بازیکنان را به چالش کشیده و متهم به مافیا بودن کنند.

در سناریو دن در انتهای روز دوم، رای گیری برای انتخاب یک معتمد انجام می‌شود و کسی که بیشترین رای را بیاورد، به عنوان معتمد انتخاب می‌شود. معتمد ۱۵ ثانیه صحبت می‌کند و سپس دو نفر را به عنوان هدف خود مشخص می‌کند. پس از تعیین هدف‌ها، بازیکنان به خواب می‌روند و تیم مافیا بیدار می‌شوند. سپس به دستور دن مافیا، یک گلوله مشقی و یک گلوله جنگی در تفنگ معتمد قرار می‌دهند. سپس همه بازیکنان دوباره از خواب بیدار می‌شوند. دو نفری که وارد دفاعیه می‌شوند، هر کدام ۳۰ ثانیه دفاع می‌کنند و سپس معتمد تصمیم می‌گیرد که به چه ترتیبی به اهداف خود تیر شلیک کند.

اگر تیر اول مشقی باشد، می‌تواند تیر دوم را شلیک کند، اما نمی‌تواند به یک نفر دو بار شلیک کند. همچنین این امکان وجود دارد تا معتمد یکی از تیرهای خود را هوایی شلیک کند. از سوی دیگر ساید(side) کسی که تیر جنگی خورده، پس از وصیت و خروج از بازی توسط گرداننده خوانده می‌شود. سپس همه به خواب می‌روند و نقش‌ها به ترتیب بیدار شده و کارهای خود را انجام می‌دهند.

در روزهای بعدی، در پایان فاز روز، رای گیری صورت می‌گیرد و بازیکنانی که بیشتر از ۵۰ درصد آرا را به دست آورند، به دفاع می‌روند. کسانی که در دفاع هستند، دوباره رای گیری می‌شوند و بازیکنی که بیشترین آرا را دریافت کند، از بازی خارج می‌شود. این روند به طور مداوم ادامه می‌یابد تا زمانی که شرایط برنده یا بازنده شدن تیم‌ها مشخص شود.

نقش های سناریو دن کاپو مافیا

در سناریو مافیا دن کاپو شاهد نقش‌های مختلفی هستیم که هر کدام ویژگی‌ها و توانایی‌های خاصی دارند. این بازی 3 مافیا و 7 شهروند دارد که 2 شهروند عادی، و بقیه نقش دار هستند.

نقش های سناریو دن کاپو مافیا
در سناریو کاپو مافیا شاهد نقش‌های مختلف و جدیدی مثل عطار، وارث، جلاد و… هستیم.

بررسی نقش‌های سناریو کاپو دن مافیا و توانایی آن‌ها:

کارآگاه (تیم شهروند)

هر شب استعلام یک نفر را می‌گیرد. استعلام دن مافیا که توسط کارآگاه گرفته می‌شود، همیشه منفی است.

زره ساز (تیم شهروند)

زره ساز نقشی مشابه نقش دکتر در مافیا عادی است و با انتخاب یک نفر در شب، زره به تن آن فرد می‌کند و تیر مافیا به آن شخص عمل نمی‌کند. او یک شب در کل بازی نیز می‌تواند خودش را انتخاب کند.

عطار (تیم شهروند)

عطار در هر شب می‌تواند به یک نفر به انتخاب خود سَم بدهد. در شب بعد می‌تواند با مشورت کردن با سایر بازیکنان سم را با پادزهر خنثی کند یا اجازه دهد که سم اثر کند و بازیکن انتخابی از بازی خارج شود. همچنین در بازی دو پادزهر وجود دارد که یکی در اختیار دن مافیا و دیگری در اختیار عطار است.

مظنون (تیم شهروند)

شهروند ساده‌ای است که استعلام آن برای کارآگاه مثبت بوده و در صورت خروج از بازی و اعلام وضعیت، جز تیم شهروند خوانده می‌شود.

وارث (تیم شهروند)

در اولین شب معارفه بیدار شده و یک نفر را انتخاب می‌کند. اگر آن فرد جز تیم شهروندان باشد تا زمانی که در بازی حضور دارد، وارث با تیر مافیا بیرون نمی‌رود. در صورت خروج فرد انتخاب شده، نقش آن برای وارث می‌شود و البته نامیرایی وارث از بین می‌رود. همچنین در صورت انتخاب مافیا، وارث چنین قابلیتی نخواهد داشت.

شهروند ساده (تیم شهروند)

دو شهروند ساده در بازی هستند که به همراه مظنون قابلیت خریداری شدن توسط تیم مافیا را دارند.

جلاد (تیم مافیا)

مشابه نقش ناتو است و اگر نقش کسی را بتواند به درستی حدس بزند، آن شخص سلاخی شده و تحت هر شرایطی از بازی خارج می‌شود. البته در زمان حدس جلاد، تیم مافیا اجازه شلیک ندارد.

جادوگر (تیم مافیا)

هر شب یک شهروند را انتخاب می‌کند. اگر شهروند انتخاب شده توانایی داشته باشد، آن توانایی بر روی خود فرد اجرا می‌شود. به عنوان مثال با انتخاب جادوگر، زره زره ساز به خودش می‌رسد، عطار به خود زهر می‌دهد و نتیجه استعلام کارگاه منفی خواهد بود.

دن مافیا (تیم مافیا)

دن مافیا مثل پدرخوانده است. استعلام دن مافیا برای کارآگاه منفی است. او یک پادزهر در اختیار دارد که در صورت دریافت زهر از عطار، می‌تواند از آن استفاده کند. در صورت کشته شدن دن، پادزهر به جادوگر منتقل می‌شود. همچنین، دن مافیا می‌تواند برای خریداری شهروندان ساده یا مظنون اقدام کند.

ترتیب بیدار شدن نقش‌ های دن مافیا :

  1. تیم مافیا شامل دن، جلاد و جادوگر
  2. جادوگر (با تیم مافیا بیدار می‌شود و با تیم مافیا برای اکت شب همفکری می کند اما پس از آن اکت خود را به تنهایی انجام می‌دهد)
  3. زره ساز
  4. کاراگاه
  5. عطار
  6. وارث

نکته: شهروند ساده و مظنون در شب بیدار نمی‌شوند.

شرایط پایان بازی سناریو دن مافیا

سناریو مافیا دن در شرایط زیر به پایان می‌رسد:

  • پیروزی تیم شهروند: در صورتی تیم شهروند پیروز می‌شود که تمامی اعضای تیم مافیا از بازی خارج شوند.
  • پیروزی تیم مافیا: تیم مافیا در صورتی پیروز خواهد شد که تعداد آن‌ها با تعداد تیم شهروند مساوی یا بیشتر شود.

همچنین زمانی که سه بازیکن در بازی باقی بمانند، بازی وارد مرحله کی آس یا آشوب می‌شود. در این مرحله سه بازیکن باید یک نفر را به عنوان معتمد خود انتخاب کنند. بازیکنی که دو رای به دست می‌آورد، باید با یکی از بازیکنان دست بدهد. شرایط اتمام بازی در این سناریو به شرح زیر است:

  • در کی آس اگر شهروند به مافیا دست بده، تیم مافیا برنده است.
  • در کی آس اگر شهروند به شهروند دست بده، تیم شهروندان برنده است.
  • در کی آس اگر مافیا به عنوان معتمد انتخاب شود، تیم مافیا برنده است.

کلامِ پروچس

سناریو دن کاپو با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، تجربه‌ای جذاب و پرتنش برای بازیکنان ایجاد می‌کند. این سناریو، ترکیب پیچیده‌ای از نقش‌ها و توانایی‌ها و استراتژی‌های مختلف را برای تیم‌های شهروند و مافیا به همراه دارد. از معرفی معتمد تا استفاده از تیرهای مشقی و جنگی، هر تصمیم و انتخاب می‌تواند تأثیرات زیادی بر روند بازی بگذارد.

در نهایت، تیم‌ها باید با دقت و همکاری تلاش کنند تا یا شهر را از مافیا پاکسازی کنند یا تیم مافیا با جلب اعتماد شهروندان، تعداد خود را با شهروندان برابر کرده و پیروز بازی شوند.

5 1 رای
چقدر این پست مفید بود؟ بیشترین امتیاز=سمت چپ
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها