همه چیز در مورد پلی استیشن پلاس

4
پلی استیشن پلاس چیست؟

پلی استیشن پلاس یکی از خدمات اشتراکی ارائه شده توسط شرکت سونی برای کنسول های پلی استیشن است. کاربران پلی استیشن می توانند با پرداخت هزینه ای ماهانه، اشتراک Playstation Plus را خریداری کرده و به مزایای مختلفی دسترسی پیدا کنند. در این مطلب از وب سایت پروچس به این سوال پاسخ دهیم که سرویس پلی استیشن پلاس چیست و در مورد ویژگی‌های آن، پلن های این سرویس، مزایای خرید اشتراک آن و… اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

پلی استیشن پلاس چیست؟

پلی استیشن پلاس یک سرویس اشتراکی برای کاربران کنسول‌های پلی استیشن است. این سرویس امکانات و مزایای ویژه‌ای را به گیمرها ارائه می‌دهد و این موضوع باعث شده تا گیمرهای کنسول پلی استیشن بتوانند با خرید این اشتراک به شکل مقرون به صرفه تری صدها بازی‌ گوناگون را تجربه کنند.

در گذشته شرکت سونی سرویس پلی استیشن نتورک را ایجاد کرده بود که با ساخت اکانت در آن و خرید اشتراک این سرویس گیمرها می‌توانستند به ویژگی‌هایی مثل امکان تجربه بازی‌ها به صورت آنلاین، دریافت بازی‌های رایگان به صورت ماهانه و… دسترسی پیدا کنند.

playstation plus چیست
پلی استیشن پلاس سرویس اشتراکی مخصوص کنسول پلی استیشن است که با خرید آن می‌توانید با هزینه کم به طیف قابل توجهی از مزایا دسترسی پیدا کنید.

پس از آن که شرکت مایکروسافت سرویس اشتراکی گیم پس را معرفی کرد و در آن گیمرهای ایکس باکس می‌توانستند با پرداخت هزینه کم به کاتالوگی از صدها بازی دسترسی پیدا کنند، شرکت سونی نیز تصمیم به تغییر ساختار در سرویس پلی استیشن نتورک گرفت و پلی استیشن پلاس را با پلن‌های جدید معرفی کرد تا به رقیبی برای سرویس اشتراکی گیم پس ایکس باکس تبدیل شود.

مزیت‌های استفاده از پلی استیشن پلاس چیست؟

استفاده از پلی استیشن پلاس مزایای متعددی برای کاربران کنسول‌های پلی استیشن دارد که تجربه بازی کردن آن‌ها را بهبود می‌بخشد. البته مزایای هر یک از پلن‌های این سرویس متفاوت است. با این حال، از مزیت‌های استفاده از پلی استیشن پلاس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی به بازی‌های رایگان ماهانه

هر ماه، کاربران پلی استیشن پلاس می‌توانند چندین بازی رایگان دانلود و بازی کنند. این بازی‌ها معمولاً از بین بهترین عناوین منتشر شده برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 انتخاب می‌شوند. بازی‌های رایگان تا زمانی که اشتراک فعال باشد، قابل دسترس هستند.

امکانات پلی استیشن پلاس
با خرید اشتراک پلی استیشن پلاس، ماهانه می‌توانید بازی‌های رایگانی را دریافت کنید.

دسترسی به بخش چند نفره آنلاین بازی ها

یکی از مهم‌ترین مزایای پلی استیشن پلاس، امکان تجربه بازی‌ها به صورت چند نفره آنلاین است. بسیاری از بازی‌های محبوب مانند FIFA، Call of Duty و… نیاز به اشتراک پلی استیشن پلاس دارند تا بتوانید با دیگران به صورت آنلاین بازی کنید.

تخفیف‌های اختصاصی و ویژه

کاربران پلی استیشن پلاس به تخفیف‌های انحصاری در فروشگاه پلی استیشن دسترسی دارند. این تخفیف‌ها معمولاً شامل بازی‌های جدید، محتوای اضافی و آیتم‌های داخل بازی است. این ویژگی باعث می‌شود که گیمرها بتوانند بازی‌ها را با قیمت کمتری خریداری کنند.

امکان ذخیره سازی ابری سیوها

عضویت در سرویس Playstation Plus به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های سیو بازی‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا حتی اگر کنسول خود را تغییر دهید یا فایل‌های سیو روی کنسول شما پاک شود، باز هم بتوانید بازی‌ها را از جایی که سیو کرده‌اید، ادامه دهید.

دسترسی به پلی استیشن پلاس کالکشن

کاربران کنسول پلی استیشن با داشتن اشتراک‌های اکسترا یا پریمیوم پلی استیشن پلاس می‌توانند به یک مجموعه از بازی‌های برتر کنسول پلی استیشن به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. این مجموعه شامل برخی از محبوب‌ترین عناوین پلی استیشن مانند God of War و The Last of Us Remastered است.

دسترسی به نسخه‌های آزمایشی ویژه

کاربران پلی استیشن پلاس به نسخه‌های آزمایشی و Trial بعضی از بازی‌های جدید دسترسی خواهند داشت. این امکان به شما اجازه می‌دهد قبل از خرید، بازی‌های جدید را تجربه کنید.

پلی استیشن پلاس چیست
با خرید اشتراک پلی استیشن پلاس می‌توانید نسخه آزمایشی و Trial برخی بازی‌ها را تجربه کنید.

انواع پلن های پلی استیشن پلاس

اگر قصد دارید تا عضو سرویس پلی استیشن پلاس شوید، نیاز است تا دید کاملی در مورد انواع پلن های پلی استیشن پلاس داشته باشید. این پلن ها به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

اکانت های پلی استیشن پلاس
پلی استیشن پلاس در پلن‌های اسنشیال، اکسترا و پرمیوم قابل خریداری است.

پلی استیشن پلاس اسنشیال

پلی استیشن پلاس اسنشیال یکی از پلن‌های اشتراکی پلی استیشن پلاس است که امکانات پایه و اصلی این سرویس را به کاربران ارائه می‌دهد. این پلن ارزان‌ترین گزینه برای کاربران کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 است.

امکانات و ویژگی‌های پلن اسنشیال عبارتند از:

  • بازی‌های رایگان ماهانه: در هر ماه، کاربران این پلن می‌توانند چندین بازی رایگان دانلود کنند.
  • بازی آنلاین چند نفره: برای دسترسی به بازی‌های چند نفره آنلاین، باید اشتراک اسنشیال داشته باشید تا با دوستانتان یا سایر کاربران از سراسر جهان بازی کنید.
  • تخفیف‌های انحصاری: کاربران پلی استیشن پلاس اسنشیال به تخفیف‌های ویژه و انحصاری در فروشگاه پلی استیشن دسترسی دارند.
  • ذخیره سازی ابری: کاربران این پلن می‌توانند فایل‌های ذخیره بازی‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنند.

پلی استیشن پلاس اکسترا

پلی استیشن پلاس اکسترا یکی دیگر از پلن‌های اشتراک پولی پلی استیشن پلاس است که امکانات بیشتری نسبت به پلن اسنشیال ارائه می‌دهد. این پلن برای کاربرانی مناسب است که به دنبال دسترسی به مجموعه‌ای گسترده از بازی‌های پلی استیشن، همراه با ویژگی‌های استاندارد پلی استیشن پلاس هستند.

در صورتی که اشتراک پلی استیشن پلاس اکسترا را خریداری کنید، علاوه بر مزایای پلن اسنشیال می‌توانید به مزیت زیر نیز دسترسی پیدا کنید:

  • دسترسی به کتابخانه‌ای از بازی‌ها: یکی از بزرگ‌ترین مزایای پلی استیشن پلاس اکسترا، دسترسی به کتابخانه‌ای بزرگ شامل صدها بازی برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 است. این مجموعه شامل بازی‌های محبوب و تحسین شده‌ای است که به صورت رایگان برای کاربران اکسترا قابل دانلود و بازی هستند. برخی از این بازی‌ها شامل عناوین AAA و عناوین تحسین شده مستقل است.

پلی استیشن پلاس پرمیوم

پلی استیشن پلاس پریمیوم کامل‌ترین و بالاترین سطح اشتراک پلی استیشن پلاس است که بیشترین امکانات و ویژگی‌ها را برای گیمرهای کنسول‌ پلی استیشن فراهم می‌کند. این پلن برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند به گسترده‌ترین مجموعه بازی‌ها و ویژگی‌های اختصاصی دسترسی داشته باشند.

در صورتی که اشتراک پلی استیشن پلاس پرمیوم را خریداری کنید، در کنار دسترسی به امکانات پلن اسنشیال و اکسترا، می‌توانید به مزایای زیر نیز دسترسی پیدا کنید:

  • دسترسی به بازی‌های کلاسیک: کاربران پلن پریمیوم می‌توانند به مجموعه‌ای از بازی‌های کلاسیک پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و PSP دسترسی پیدا کنند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد بازی‌های قدیمی و محبوبی که در نسل‌های گذشته پلی استیشن عرضه شده‌اند را دوباره تجربه کنید.
  • استریم بازی‌ها از طریق Cloud (استریم ابری): یکی از ویژگی‌های برجسته این پلن، امکان استریم بازی‌ها به صورت ابری است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد بازی‌ها را بدون نیاز به دانلود و نصب، مستقیماً از طریق اینترنت بازی کنید. البته برای انجام این کار نیاز است تا اینترنت پر سرعت داشته باشید.
  • تجربه آزمایشی بازی‌ها: کاربران این سرویس می‌توانند نسخه‌های آزمایشی یا Trial بازی‌های جدید را پیش از خرید امتحان کنند. این نسخه‌ها معمولاً شامل چند ساعت از گیم پلی کامل بازی هستند که به شما امکان می‌دهد قبل از تصمیم گیری برای خرید بازی، آن را تجربه کنید.

مقایسه و تفاوت اکانت های پلی استیشن پلاس

پس از آن که متوجه شدید که پلن های پلی استیشن پلاس چیست ، برای خرید اشتراک مناسب، نیاز است تا دید کاملی در مورد تفاوت این پلن‌ها داشته باشید:

قابلیت‌ها اسنشیال اکسترا پریمیوم
دریافت بازی‌های رایگان ماهانه دارد دارد دارد
دسترسی به بخش مولتی پلیر آنلاین بازی‌ها دارد دارد دارد
تخفیف‌های انحصاری دارد دارد دارد
ذخیره سازی ابری دارد دارد دارد
کاتالوگ بازی‌های پلی استیشن 4 دارد دارد
کاتالوگ آثار کلاسیک دارد
نسخه‌های آزمایشی بازی‌ها دارد
استریم ابری بازی‌ها دارد

لیست بهترین بازی های پلی استیشن پلاس

لیست بازی های پلی استیشن پلاس
با خرید اشتراک پلی استیشن پلاس، صدها بازی جذاب قدیم و جدید در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید آن‌ها را بدون پرداخت هزینه اضافی تجربه کنید.

در صورتی که اشتراک پلی استیشن پلاس پرمیوم را خریداری کنید، می‌توانید به کاتالوگ عظیمی از بازی‌های پلی استیشن دسترسی پیدا کنید. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که بهترین بازی های پلی استیشن پلاس چیست می‌توان به بازی‌های زیر اشاره کرد:

  • Red Dead Redemption 2
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Kena: Bridge Of Spirits
  • Final Fantasy 7 Remake Intergrade
  • Uncharted: Legacy Of Thieves Collection
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Horizon Forbidden West
  • Resident Evil 2
  • The Elder Scrolls 5: Skyrim – Special Edition
  • Ghost Of Tsushima: Director’s Cut
  • Returnal
  • It Takes Two
  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Days Gone
  • Death Stranding
  • God Of War
  • Far Cry 6
  • Infamous Second Son
  • Detroit: Become Human
  • Demon’s Souls

قیمت پلی استیشن پلاس چقدر است؟

قیمت پلی استیشن پلاس با توجه به پلن مد نظر و مدت اشتراکی که قصد خرید آن را دارید، متفاوت است. در همین راستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت پلی استیشن پلاس اسنشیال 1 ماهه: 9 یورو
  • قیمت پلن اسنشیال 3 ماهه: 25 یورو
  • قیمت پلن اسنشیال 12 ماهه: 82 یورو
  • قیمت پلی استیشن پلاس اکسترا 1 ماهه: 14 یورو
  • قیمت پلی استیشن پلاس اکسترا 3 ماهه: 40 یورو
  • قیمت پلی استیشن پلاس اکسترا 12 ماهه: 126 یورو
  • قیمت پلی استیشن پلاس پرمیوم 1 ماهه: 17 یورو
  • قیمت پلی استیشن پلاس پرمیوم 3 ماهه: 50 یورو
  • قیمت پلی استیشن پلاس پرمیوم 12 ماهه: 152 یورو

البته به دلیل شرایط تحریمی، گیمرهای ایرانی برای خرید اشتراک پلی استیشن پلاس نیاز است تا از طریق مجموعه‌های واسط اقدام کنند. هرچند که نباید از این موضوع غافل شد که این مجموعه‌ها مبالغ بیشتری را از گیمرها دریافت می‌کنند.

بهترین ریجن برای خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس چیست؟

در صورتی که برای خرید اشتراک پلی استیشن پلاس می‌خواهید از گیفت کارت پلی استیشن پلاس استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که شرکت سونی این کارت‌ها را بر اساس کشورها و مناطق مختلف (ریجن ها) قیمت گذاری می‌کند. به دلیل تفاوت‌های اقتصادی بین کشورها، قیمت گیفت کارت‌ها نیز متفاوت است.

از بهترین ریجن های پلی استیشن پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ترکیه
  2. آرژانتین
  3. روسیه

قیمت گیفت کارت پلی استیشن پلاس در این ریجن ها به مراتب کمتر از قیمت آن در آمریکا و اروپا است. البته باید به این نکته توجه کنید که خرید گیفت کارت از برخی ریجن ها ممکن است محدودیت‌هایی را به همراه داشته باشد. برای مثال، برخی از بازی‌ها به دلیل قوانین و مقررات کشورها، ممکن است در ریجن های خاص با محدودیت‌هایی مواجه شوند و شما نتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. هرچند، تعداد این بازی‌ها معمولاً محدود است و اکثر کاربران مشکلی در استفاده از سرویس پلی استیشن پلاس نخواهند داشت.

کلامِ پروچس

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با سرویس جذاب پلی استیشن پلاس آشنا کرده و هر آن چه در مورد این سرویس باید بدانید را ارائه کردیم. با توجه به موارد گفته شده می توانید دید کاملی در مورد این سرویس جذاب سونی به دست بیاورید.

0 0 رای ها
چقدر این پست مفید بود؟ بیشترین امتیاز=سمت چپ
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها