اکتور اتاق فرار کیست؟ دوست یا دشمن همیشگی؟

14
اکتور اتاق فرار

آشنایی با انواع اکتور اتاق فرار باعث می شود بتوانید بهتر و مهیج تر بازی کنید. اکتورها گاهی در نقش حامی شما ظاهر می شوند و گاهی هم دشمنتان خواهند بود.

تصور کنید شما در فضایی ترسناک همراه با هم تیمی هایتان سعی می کنید بازی را به پیش ببرید اما متوجه می شوید که تنها نیستید! به جز شما و هم تیمی هایتان، افراد دیگری هم در این اتاق هستند که نمی دانید چه می خواهند و چه می کنند! این افراد همان اکتورهای اتاق فرار هستند.

اکتور اتاق فرار کیست؟

حتما می دانید که اکتورها در واقع شخصیت های مجازی یا واقعی ای هستند که کاراکترهای مختلف داستان را پیش می برند. نوع اکتورها در تعیین سطح پیچیدگی بازی نقش مهمی دارد.

به صورت کلی نقش اکتورها این است که سعی می کنند تعامل کافی در بازی ایجاد کرده و شما را به چالش بکشند. نقش یک اکتور می تواند موارد گوناگونی مثل دستیار، متجاوز، قاتل، کارآگاه یا غیره باشد.

انواع اکتورهای اتاق فرار

همان طور که گفتیم اکتورها برای ایجاد چالش و تعامل در بازی، در نقش های مختلفی ظاهر می شوند. اکتورها به صورت کلی در دو دسته قرار می گیرند. این دو دسته عبارتند از:

  1. اکتور تعاملی
  2. اکتور غیر تعاملی

اکتور تعاملی

همان طور که از نام این اکتور پیداست، تعامل زیادی با شرکت کنندگان دارد. او سعی می کند در طی بازی شما را تحریک کرده و یا در مواقع لازم کمک تان کند.

این نوع اکتور اسکیپ روم خودش به انواع مختلفی تقسیم می شود که در ادامه درباره هر یک توضیح می دهیم. اکتورهای تعاملی گاهی شما را به شخصیتی خاص در بازی تبدیل می کنند.

اکتور راهنما

به این فرد گیم مستر هم گفته می شود. او سعی می کند شما را راهنمایی کند تا بازی را به خوبی پیش ببرید. درمورد معماهای مختلف به شما توضیحاتی می دهد و هم چنین نکات کمکی را هم به شما یادآوری می کند.

اکتور دشمن

این کاراکتر معمولا به شیوه های مختلف شرکت کنندگان را تهدید می کند. او می تواند در نقش زامبی، قاتل، خلافکار یا موجودات خطرناک دیگر ظاهر شود. کاراکتر دشمن باعث می شود بازی برایتان هیجان انگیزتر شود.

به این اکتورها جامپ اسکیر هم گفته می شود. مهم ترین اکتوری که در اتاق فرار می بینید همین نوع است که به شیوه های مختلف سعی می کند شما را بترساند.

گاهی در لباس یا کلاه کاسکت شما اسپیکرهایی برای ترساندن تان جاسازی می شود که نوعی اکتور دشمن محسوب می شود. در حین بازی و در حالی که حواستان نیست، صداهای وحشتناکی پخش می شود. گاهی اکت جامپ از طریق گفتن جملات امری و خشن، ترکاندن بادکنک و غیره انجام می شود.

اکتوری وحشتناک در اتاق فرار با یک گوی نورانی در دست
کار اصلی اکتور دشمن، ترساندن و همچنین تهدید شماست.

♦ راستی به معنی کلمه جامپ دقت کردید؟ جامپ به معنی پریدن است و از آن جایی که هدف اکتور جامپ اسکیر این است که با ترساندن شما، باعث شود از جا بپرید، این اسم برایش انتخاب شده است.

اکتور مخفی

این اکتور اتاق فرار معمولا در مراحل مختلف بازی و به شکلی ناگهانی ظاهر می شود تا نقشش را ایفا کند. معمولا شخصیت های پیچیده بازی، نگهبانان و تهدید کننده ها از این گروه اکتورها هستند.

اکتور غیر تعاملی

این دسته از اکتورها به صورت مستقیم با شرکت کنندگان تعاملی ندارند. معمولا برای ایجاد صحنه خاصی در جریان بازی، از آن ها استفاده می شود. آن ها در گوشه و کنار صحنه بازی، نقش خودشان را ایفا می کنند بدون این که کاری به شما داشته باشند. البته دقت کنید که باید حواستان به آن ها باشد زیرا گاهی سر نخ های مهمی به شما می دهند.

مثال هایی از اکتور غیر تعاملی:

  • ممکن است در طی بازی ببینید که شخصیت زنده ای پشت یک میز یا هر شی ء دیگری تکان می خورد تا توجه شما را جلب کند.
  • برخی از آن ها سعی در ایجاد جلوه های تئاتری دارند و در قالب دکوراسیون متحرک نقش بازی می کنند.
  • برخی از موسیقی ها و صداهایی که در طی بازی می شنوید، جزء اکتورهای غیر تعاملی محسوب می شود. این اکتورها سعی می کنند جو صحنه را تحت تاثیر قرار داده و با اتفاقات بازی هماهنگ شوند تا مهیج تر شود.

اکتور اتاق فرار چه می کند؟

اکتورهای اسکیپ روم بسته به نقشی که در اتاق فرار دارند وظایف مختلفی را پیش می برند.

راهنمایی شرکت کنندگان

این مورد از وظایف اصلی اکتور هاست. برای این که بازی به خوبی پیش برود، گاهی لازم است شرکت کنندگان اطلاعاتی را دریافت کنند. این کار از طریق اکتورها پیش می رود. آنها معمولا در حل معماها یا باز کردن قفل های مختلف وارد عمل می شوند.

پیشنهاد مرتبط: راهنمای بازکردن انواع قفل اتاق فرار

اما اکتور چگونه شما را راهنمایی می کند؟ این کار از طریق نقشه های مختلف، تصاویر، روزنامه و یا هر شی ء دیگری در اتاق می تواند انجام شود. وقتی توسط اکتورها راهنمایی می شوید دیگر لازم نیست به صورت مداوم با گیم مستر در ارتباط باشید. این کار باعث می شود بیشتر حس کنید که در درون بازی هستید.

تحریک شرکت کنندگان

اتاق فرار بدون ترس و چالش معنی خاصی ندارد. اکتورها سعی می کنند فضا را ترسناک جلوه داده و یا موقعیت و سوال ها را برای شرکت کنندگان پیچیده تر کنند تا هیجان بازی بیشتر شود.

فضایی ترسناک از اتاق فرار در حالی که دو نفر از سقف آویزان هستند.
اکتورها سعی می کنند برایتان چالش و ترس ایجاد کنند.

حضور اکتورها باعث می شود ملموس تر بازی را حس کرده و برای حل معماها عجله کنید.

تصور کنید اکتوری در قالب یک قاتل خطرناک یا زامبی وحشتناک همواره دنبال شماست. قطعا سعی بیشتری می کنید تا سریع تر چالش ها را کنار زده و از اتاق، فرار کنید.

اعتبار بخشیدن به سناریو

مغز شما می داند که شما وارد یک بازی شده اید و این صحنه ها واقعی نیست! اما حضور اکتورها باعث می شود بخشی از مغزتان گول بخورد و فضا واقعی تر شده و اعتبار بیشتری برایتان داشته باشد.

فضایی از اتاق فرار با حضور اکتور اسکیپ روم
اکتورها فضای بازی را واقعی تر نشان می دهند.

♦ اکتورها شما را به تحلیل و ماجراجویی وادار می کنند.

به وجود آوردن موانع و تهدیدات

اکتور در قسمت های مختلف بازی می تواند برایتان تله بگذارد یا با ایجاد هر گونه مانعی سعی کند که نتوانید به پیش بروید. به صورت کلی آن ها سعی می کنند بازی را برایتان دشوارتر کنند.

♦ گاهی هم اکتورها سعی در اتلاف وقت تان دارند. آن ها این کار را با دادن اطلاعات نادرست، پرت کردن حواس، صحبت های اضافه و غیره انجام می دهند.

کلامِ پروچس

انواع اکتورهای اتاق فرار سعی می کنند بازی برایتان جذاب تر و پر چالش تر شود. هدف از حضور اکتورها این است که صحنه ها واقعی تر جلوه کرده و تجربه شرکت کنندگان هم بهتر شود.

در دو دسته کلی، اکتورها می توانند تعاملی یا غیر تعاملی باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها